ORP "Jastrząb": Różnice pomiędzy wersjami
Z Modelarz Polski
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 8: | Linia 8: | ||
! Wygląd | ! Wygląd | ||
|- | |- | ||
− | |[[MOS]]||11 (2011/1)||1:200|| | + | |[[MOS]]||11 (2011/1)||1:200||[[Plik:jastrzab_mos_2011.jpg|center|100px|alt=ORP Jastrząb]] |
|- | |- | ||
|[[JSC]]||13||1:400||[[Plik:dragon_jsc_013.jpg|center|100px|alt=ORP Dragon]] | |[[JSC]]||13||1:400||[[Plik:dragon_jsc_013.jpg|center|100px|alt=ORP Dragon]] | ||
Linia 14: | Linia 14: | ||
{{SORTUJ:Wicher}} | {{SORTUJ:Wicher}} | ||
− | [[Kategoria:Polskie | + | [[Kategoria:Polskie okręty podwodne z okresu II wojny światowej]] |
− | [[Kategoria:Okręty | + | [[Kategoria:Okręty Polskiej Marynarki Wojennej II wojny światowej]] |
Aktualna wersja na dzień 12:40, 4 wrz 2017
ORP Jastrząb (P-551) (ex-USS S-25 (SS-130)) – jednokadłubowy okręt podwodny z czasów drugiej wojny światowej amerykańskiego typu S/S-1, będącego trzonem amerykańskiej floty podwodnej w okresie międzywojennym. Wraz z pięcioma innymi okrętami typu S, S-25 został przekazany Wielkiej Brytanii w ramach pomocy wojennej na podstawie ustawy Lend Lease, a przez tą ostatnią wydzierżawiony Polskiej Marynarce Wojennej. Okręt został zatopiony na Morzu Norweskim 2 maja 1942 roku, w wyniku omyłki dowódców sojuszniczych jednostek nawodnych w trakcie operacji dalekiej osłony konwoju PQ-15. ORP „Jastrząb” jest jak dotąd jedynym w historii PMW okrętem podwodnym, jaki pokonał w stanie wynurzonym Ocean Atlantycki z zachodu na wschód.nazwa linku
Wydawnictwo | Nr | Skala | Wygląd |
---|---|---|---|
MOS | 11 (2011/1) | 1:200 | |
JSC | 13 | 1:400 |